top of page

הפאפינים של איסלנד

מטיילים רבים מחפשים את הפאפינים (טמשאים בעברית) - עופות ים צבעוניים המקננים על

גבי צוקים ואיים סביב האי הצפוני. היכן ומתי אפשר לראות ולצלם פאפינים. מדריך למטייל

המתחיל באיסלנד

ובכן פאפינים מקננים במהלך הקיץ בכל צפון הים האטלנטי כולל סקוטלנד, נורבגיה, איי פארו, איסלנד ונורבגיה. בכל קיץ מקננים באיסלנד כמה מיליונים של פאפינים ומחקרים מראים שהמספרים בירידה עקב התחממות מי האוקיינוס, ציד, הפרעה לקינון וירידה בכמויות המזון. פאפינים מתחילים להגיע לאיסלנד בסוף אפריל תחילת מאי ונשארים עד תחילת או אמצע אוגוסט. בהתאם למזג אויר וכמויות מזון בים. אתרי קינון שונים סגורים למטיילים עד תחילת יולי על מנת לא להפריע לקינון. הקינון נעשה במחילה עמוקה הנחפרת בראש הצוקים הפונים אל הים על גבי איים או באי המרכזי עצמו. הפאפינים הם עופות ים מונוגמיים ונוטים להישאר יחד ולקנן יחד כל חייהם. הנקבה תטיל ביצה אחת. המזון העיקרי שלהם הם דגי אנשובי אותם הם צדים במים עמוקים מאד.

אז היכן לחפש את הפאפינים הצבעוניים והפוטוגניים כלכך?

כבר מול רקייויק תוכלו לצלם פאפינים על גבי כמה איים. ישנם טיולי שיט היוצאים מהנמל של רקייויק אל כמה איים כאלה. הצוקים סביב דירהולי בדרום איסלנד גם אתר מצוין לצלם פאפינים אם כי לא במספרים גדולים ותמיד יש שם הרבה תיירים.אינגולפסהופדי הוא כף יבשה בדרום מזרח איסלנד לא רחוק משמורת סקפטפל המשמש אתר קינון של פאפינים שנים רבות. אפשר להגיע לשם בטיול מודרך על ידי בני משפחה החיים קרוב מאד למקום. במהלך הסיור תוכלו גם לראות חמסנים ואולי עוד עופות ים כמו סולות או אוריות.

איי ווסטמן מול החוף הדרומי של איסלנד הם אתר קינון גדול מאד של פאפינים. אפשר להגיע אל האי המרכזי האיימי בעזרת מעבורת ולהצטרף לסיור מודרך או לנהוג בעצמכם.

בחוף המזרחי ישנו אתר מצוין ומושבת קינון גדולה במפרץ רחב בשם בורגרפיורדור אייסטרי. בצפון מזרח איסלנד יש אתר קינון גדול לצד הכביש המוביל מאסבירגי לכיוון העיירה הוסאוויק. קשה מאד לאתר את המקום אם לא כיוונו אתכם. יש להיזהר מאד מהצוקים הגבוהים והתהום.

מפרץ בריידפיורדור במערב איסלנד הוא מקום נפלא לתצפית על ציפורי ים כמו פאפינים, קורמורנים, אוריות שחורות ועוד. מהעיירה סטיקישהולמור יוצאת ספינה כמה פעמים ביום לשיט אל האיים הקטנים עליהם מקננים אלפי פאפינים ועוד עופות ים. הפאפינים נמצאים שם עד אמצע אוגוסט בדרך כלל.

טיולים נוספים
חיפוש לפי תגיות
bottom of page