top of page

הודו, 12 יום, בדגש פסטיבל פושקר

תאריכים: 10.11-22.11 2024

הדרכה: דודו בן צור


הודו, 13 יום

תאריך יציאה: 10.11.24

תאריך חזרה: 21.11.24


תת היבשת ההודית משתרעת על פני שטח עצום בדרום אסיה. הודו היא בית לעשרות קבוצות אתניות, דתות, מאות שפות, מנהגים טקסים ופסטיבלים. הגיוון האתני והגיאוגרפי שבה לא נגמר. נכיר מקרוב את הדת ההינדית, הג׳אייניזם והבודהיזם לצד האיסלאם של הודו. אנחנו יוצאים להודו באחת מהתקופות הכי מושלמות לטיול בהודו. גשמי המונסון חלפו וגם מזג האויר מתאים יותר לטיול. בכל שנה מתרחש בחודש נובמבר אחד הירידים הצבעוניים והיפים ביותר שיש בהודו - פסטיבל הגמלים של פושקר ברג׳סטאן. הפסטיבל משלב יריד שוק צבעוני של תצוגה ומכירה של גמלים יחד עם אירוע דתי הינדי של טבילה באגם פושקר הקדוש. לאורך ימי הפסטיבל ניתן לפגוש בגמלים מקושטים לצד מופעי מוזיקה ומחול אופיניים לקבוצות אתניות שונות של רג׳סטאן. הטיול יכלול גם את אודייפור ואגם פיצ׳ולה, העיר העתיקה של ג׳ייפור כולל הארמון ומבצר אמבר. מרג׳סטאן נמשיך אל מרכז הודו ואל הטאג׳ מאהל, פאר היצירה של השושלת המוגולית. נמשיך אל המקדשים הארוטיים של קג׳ורהו של מרכז הודו ואחר כך בטיסה נמשיך אל ורנאסי - העיר הקדושה להינדים על גדות נהר הגנגס. נטייל בין הגתות השונות על גדות הנהר ונלמד על הקשר בין הסאדוהים והעיר ורנאסי. נסיים את הטיול בעיר דלהי הישנה והחדשה כולל המסגד הגדול, הבזאר ועוד. 






יום 1: תל אביב - דובאי - מומביי

טיסת ערב מתל אביב לדובאי. המשך בטיסת לילה למומביי. 


יום 2: מומביי - אודייפור

נחיתה במומביי עם בוקר. העברה למלון למנוחה ולארוחת בוקר. בהמשך היום טיסה לעיר אודייפור - העיר הלבנה של רג׳סטאן מקיפה את אגם פיצ׳ולה. העיר מוקפת הרים, מדברת גתות  וארמונות ציוריים. בלב האגם שני האיים ועליהם בנויים ארמונות רג׳סטאנים ציוריים. בהתאם לשעת הגעה נתחיל את הסיור באודייפור. ארוחת ערב ולינה באודייפור. 


יום 3: אודייפור, אקלינגי ונגדה

אודייפור נקראת העיר הלבנה של רג׳סטאן בגלל הצבע של ארמונות העיר הצופים על האגם. ארמונות רג׳סטאן נבנו על ידי המהראג׳ות ששלטו בחלקים גדולים של רג׳סטאן לפני עצמאות הודו. נערוך סיור באודייפור הכולל את הארמון של אודייפור ואת מקדש ג׳גדיש ההינדי המוקדש לאל וישנו. נכיר מקרוב את המבנה של מקדש הינדי והתפקיד שהוא ממלא בקהילה ואת פנתיאון האלים ההינדי הצבעוני. אחר הצהרים נסיעה קצרה תביא אותנו אל שני מקדשים מיוחדים ופחות מוכרים. אקלינגי - מקדש הינדי מהמאה השמינית הבנוי שיש ואבן חול ומוקף חומות. זהו למעשה קומפלקס של 108 מקדשים קטנים שנבנו עבור אלה מקומית. מכאן נסיעה קצרה אל נגדה - מקדש ג׳אייני משולב בהינדי הנחשב לאחד העתיקים באזור. נחזור חזרה לאודייפור להסתובב בשווקים הצבעוניים. ארוחת ערב ולינה באודייפור.


יום 4: אודייפור - רנאקפור - פושקר

נצא בנסיעה מאודייפור לכיוון פושקר. לאחר כ 100 קילומטר נגיע אל רנאקפור - קומפלקס מקדשים ג׳איינים מוקפים חומה שנבנו במאה ה 15 ונחשבים ליצירת מופת של בניה בשיש. הג׳איניזם היא דת דהרמית (יחד עם בודהיזם והינדואיזם) שהתפתחה במאה השישית לספירה במקביל להינדואיזם. היא מונה בסהכ כמה מיליון מאמינים ואין לה השפעה דמוגרפית על הודו אך יחד עם זאת יש להם השפעה דתית ותרבותית חשובה בהודו.  מכאן נמשיך אל פושקר ואל פסטיבל הגמלים. בהתאם לשעת ההגעה נתחיל את הביקור ביריד. ארוחת ערב ולינה בלודג׳ אוהלים מיוחד.


יום 5: פושקר ופסטיבל הגמלים

נקדיש את היום לביקור ביריד הגמלים ובפושקר עצמה לצד האגם הקדוש. פעם בשנה מתרחש כאן שוק גדול בו מוכרים גמלים, פרות, סוסים, כבשים ועוד. השוק מושך אליו קהל רב הבאים לקנות או למכור אבל גם לצפות בשלל הצגות, מופעים של מוזיקה וריקוד. הכל מקושט, צבעוני וססגוני כמו שרג׳סטאן יכולה להיות. נבקר גם בפושקר עצמה על הבזאר המיוחד והמקדש לאל ברהמה - כנראה המקדש היחידי בכל הודו המוקדש לאל ברהמה. נבקר גם בגתות היורדות לאגם פושקר ונצפה בצליינים הרבים המגיעים לטבול באגם. ארוחת ערב ולינה בלודג׳ אוהלים מיוחד.


יום 6: פושקר - ג׳ייפור ואמבר

מוקדם בבוקר נסיעה מפושקר לג׳ייפור (נסיעה של כשלוש שעות). ג׳ייפור נחשבת לבירה של רג׳סטאן ונבנתה בעיקר במאה ה 18 ונקראת גם ״העיר הורודה״ בגלל צבע הבתים בעיר העתיקה שנבנו מאבן חול אדומה. תחילה נבקר במבצר ארמון אמבר הנמצא מחוץ לעיר. הארמון נבנה על ראש גבעה המשקיפה על אגם במאה ה 17. נעפיל אל המבצר ארמון בעזרת פילים מקושטים בסגנון רג׳סטאני צבעוני. נערוך סיור באולמות ובחצרות של הארמון המקושטים בציורים, תבליטי אבן בהט, חלונות וחדרים מרוהטים כמו שהמהראג׳ות רצו. מאמבר ניסע אל העיר ג׳ייפור על רחובותיה ושווקיה. נבקר בארמון המהראג׳ה בליבה של העיר, נמשיך אל ״ארמון הרוחות״ מבנה אייקוני וסמלה של ג׳ייפור על הקירות הגבוהים הוורודים והחלונות המיוחדים. ארוחת ערב ולינה בג׳ייפור.


יום 7: ג׳ייפור - אגרה

נצא בנסיעה של כחמש וחצי שעות לטאג׳ מאהל באגרה. אנחנו עוזבים את רג׳סטאן ועוברים למדינת אוטר פראדש, המאוכלסת ביותר בהודו. בדרך לאגרה נעצור בפטפור סיקרי - עיר רפאים שנבנתה על ידי השליט המוגולי אקבר. נלמד על השושלת המוגולית ועל השפעתה על ההסטוריה והתרבות ההודית. פטפור סיקרי מכילה מבצרים, ארמונות, שערים,חצרות ומבנים ציבוריים שנבנו מאבן חול אדומה. זמן קצר לאחר בנייתה ננטשה העיר בגלל מחסור במקורות מים. נמשיך מכאן לאגרה היושבת על גדות נהר היאמונה ונבקר בטאג׳ מאהל - היהלום שבכתר היצירה המוגולית מהמאה ה-17. פירוש השם טאג׳ מאהל הוא כתר הארמון. הטאג׳ נבנה על ידי השליט המוגולי שאה ג׳האן על מנת להנציח את אשתו שמתה בזמן לידת בתם. המבנה הסימטרי והנפלא הזה יושב על גדות נהר היאמונה. ארוחת ערב ולינה באגרה.

*במקרה ויהיה עיכוב זמנים ביום זה הרי שנוותר על פטפור סיקרי ונבקר רק בטאג׳.


יום 8: מאגרה לג׳הנסי - אורצ׳ה - קג׳ורהו

היום נכיר את מערכת הרכבות של הודו. עם בוקר נעלה על הרכבת היוצאת דרומה למדינת מאדיה פראדש. לאחר נסיעה של כשלוש שעות נגיע אל ג׳הנסי ונצא בנסיעה לקג׳ורהו. בדרך נבקר באורצ׳ה - עיר מתקופת ימי הביניים עם ארמונות ומקדשים מוקפים חומות. משם נמשיך אני בדרך! נפלאה לצד שדות, כפרים ומטעים עד לקג׳ורהו. ארוחת ערב ולינה במלון.


יום 9: מקדשי קג׳ורהו - ורנאסי

נקדיש את הבוקר למקדשי קג׳ורהו החצובים באבן. נבקר באגף המערבי והמזרחי של קג׳ורהו. המקדשים מפורסמים בפסלי ותבליטי אבן המתארים סצינות ארוטיות שנראו כאילו נלקחו מהקאמה סוטרה. קומפלקס המקדשים הוא הינדי אבל גם ג׳אייני ונבנו במהלך המאות 10-11 בתקופת שושלת צ׳ולה. בצהרים נסיעה לשדה התעופה וטיסה לעיר ורנאסי. לאחר נחיתה נתחיל את ההיכרות שלנו עם ורנאסי הנקראת גם בנראס וגם קאשי. זאת העיר הקדושה ביותר להינדים וגם לג׳איינים ולפי ההינדואיזם נוסדה על ידי האל שיווה. העיר יושבת על נהר הגנגס ומידי יום מגיעים אליה עשרות אלפי עולי רגל הבאים לטבול בנהר הקדוש, להתפלל, לפגוש בסאדוהים ואפילו למות בה. אחר הצהרים נרד אל הגתות הצמודות לנהר ונצפה בטקסים ובפוג׳ות השונות המתקיימים בה בכל יום. ארוחת ערב ולינה בורנאסי.


יום 10: ורנאסי וסרנאת

נקדיש את כל היום לורנאסי וסביבותיה. נבקר במקדשים שונים ונלמד על המסדרים השונים של סאדוהים ותפקידם בחברה ההינדית. נבקר בסרנאת - אחד האתרים החשובים ביותר בבודהיזם היות וכאן לפי המסורת נשא בודהה את דרשתו הראשונה לאחר ההארה שקיבל. לקראת ערב נרד שוב אל גדות הגנגס על מנת לצפות בטקס דיפמאלה בו מאות מאמינים הינדים יורדים את גדות הנהר ומשיטים על גבי המים נורות צפות. זהו מראה נפלא בו הינדים משחררים את הנורות הצפות. כל נורה דולקת כזאת מייצגת את הבקשות המיוחדות שלהם. ארוחת ערב ולינה בורנאסי.


יום 11: ורנאסי - דלהי

עם זריחה נצא לשיט על גבי נהר הגנגס ככה שנוכל לצפות בעיר על הגתות, המקדשים והבתים העתיקים מהנהר העצמו כשאור מיוחד של בוקר שוטף את הנהר ואת העיר. לקראת צהרים נסיעה לשדה התעופה וטיסה לעיר דלהי. לאחר נחיתה נתחיל להכיר את העיר החדשה של דלהי. ארוחת ערב ולינה בדלהי.


יום 12: דלהי

נצא לסיור בדלהי הישנה כולל את מסגד גמע׳ה הנפלא והגדול ולצידו השוק והבזאר הגדול. נצא לסיור רכוב על ריקשות בצ׳נדי צ׳וק - רחובות הבזאר הצבעוניים והשוקקים. נבקר גם בביתו של מהטמה גנדי ונלמד על האיש, דרך חייו והמאבק הלא אלים שהוביל נגד השלטון הקולוניאלי הבריטי. לקראת ערב נתארח בבית משפחה מקומית לקוקטייל וחטיפים. ארוחת ערב ולינה במלון. 


יום 13: דלהי - דובאי - תל אביב

העברה לשדה התעופה וטיסה לדובאי. המשך טיסה לתל אביב. נחיתה בארץ אחר הצהרים. 


*יתכנו שינויים בלתי צפויים בתכנית הטיול בגלל עיכוב טיסות או בתנועת הרכבות או בגלל עומס תנועה ואירועים דתיים.


מחיר הטיול לאדם בחדר זוגי:

תוספת לחדר ליחיד:


המחיר כולל:

טיסות בינלאומיות דרך דובאי עם חברת פליי דובאי ואמירטס

טיסות פנים בהודו מומביי-אודייפור, קג׳ורהו-ורנאסי, ורנאסי-דלהי.

נסיעת רכבת מאגרה לג׳הנסי

בתי מלון מדרגה ראשונה. בפושקר 2 לילות בלודג׳ אוהלים מדרגה ראשונה.

כלכלה: חצי פנסיון החל מארוחת ערב ביום 2 ועד ארוחת בוקר ביום 12.

תחבורה: אוטובוס ממוזג עם נהג מקומי.

כניסה לאתרים כפי שמצוין בתכנית הטיול

הדרכה: דודו בן צור ומדריכים מקומיים.

טיפים לנותני שירותים בהודו

מפגש קבוצה לקראת הנסיעה


המחיר אינו כולל:

ויזה להודו

ביטוחים

ארוחות שאינן כלולות ושתיה בארוחות

טיפ למדריך הטיול הישראלי



טיולים נוספים
חיפוש לפי תגיות
bottom of page