top of page

לפלנד 8 ימים 24/2-3/3 2023

הטיול היחידי המגיע הרבה מעבר לחוג הארקטי אל לפלנד האמיתית וארצם של הסאמים (הלאפים) כ 300 קילומטר צפונית לרובניימי. יומיים של ספארי אופנועי שלג באזור אגם אינרי, גבול פינלנד-רוסיה, מגיעים אל האי Ukonkivi המקודש לסאמים. ספארי מזחלות כלבים באזור Saariselka, התנסות ברכיבה על מזחלות איילים, תצפית על הזוהר הצפוני, ביקור במוזאון הסאמי באינרי, ביקור במפלים הקפואים בקורומה, שיט בשוברת קרח בים הקפוא, גן החיות הארטי ברנואה, סיור בהלסינקי.

הטיול יודרך על ידי דודו בן צור – מדריך מומחה לחוג הארקטי שהוביל טיולים ומסעות רבים בלפלנד, איסלנד וגרינלנד.

 

המסלול

יום 1: תל אביב – הלסינקי - איבלו

נצא בטיסה מתל אביב לפינלנד. לאחר נחיתה בהלסינקי נמשיך בטיסה לאיבלו הרבה צפונה מעבר לחוג הארקטי בצפון פינלנד, סמוך למשלולש הגבולות פינלנד - רוסיה - נורבגיה. לאחר נחיתה נסיעה לאזור סריסלקה בנוף מדהים של גבעות ויערות מושלגים. נבקר בחוות איילי הצפון ונכיר את בעלי החיים והקשר שלהם לתרבות הסאמית/לאפית של צפון סקנדינביה והחוג הארקטי. נתנסה בנהיגה במזחלות איילים. העברה למלון בסריסלקה. ארוחת ערב ולינה במלון.


יום 2: ספארי אופנועי שלג ומזחלות כלבים בסריסלקה

ניפגש עם המדריכים המובילים אותנו במסלול אופנועי השלג. נקבל ביגוד וציוד מיוחד, הוראות נהיגה ובטיחות ולאחר מכן נצא ל מסלול של כ 4 שעות באזור סריסלקה. הנסיעה היא בנוף של נהרות ונחלים קפואים, יערות מחטניים ופסגות מושלגות משם. ארוחת צהרים בבקתה מקומית ואחר כך נמשיך אל חוות כלבי האסקי. שם נלמד על הכלבים ומסורת של מזחלות כלבים בחוג הארקטי. נצא מהחווה למסלול של כשעתיים עם מזחלות הכלבים. חוויה ארקטית עם חיבור נפלא לטבע השקט. בסוף המסלול נסיעה לעיירה איבלו. ארוחת ערב ולינה במלון.

מסלול הנסיעה בהתאם לתנאי מזג ותנאי השטח והחלטות המדריכים בלבד.


יום 3: ספארי אופנועי שלג אגם אינרי - מסלול של כ 60 קילומטר.

היום נחקור ונגלה את החלק המערבי של אגם אינרי. לאחר קבלת קסדות והוראות בטיחות ונהיגה נרד עם אופנועי שלג לנהר איוולו הקפוא.נחצה את הימה הקפואה על גבי מסלולי נהיגה מיוחדים ומסומנים. המקומיים משתמשים באגם הקפוא כדרך לנוע ממקום למקום או להגיע לאזורי המרעה של איילי הצפון. זהו אחד האגמים הגדולים ביותר בפינלנד המכיל מאות איים. נעצור לראות דיג לאפי מסורתי בעזרת רשת המתוחה מתחת לשכבת הקרח. ארוחת צהרים במסעדה מקומית. אחר הצהרים נחזור עם אופנועי השלג למלון באיוולו לארוחת ערב טעימה. בלילה כמובן נצא לחפש את אורות הצפון.

מסלול הנסיעה בהתאם לתנאי מזג ותנאי השטח והחלטות המדריכים בלבד.


יום 4: סודנקילה והכפר של סנטה קלאוס - רובניימי

נתחיל בנסיעה דרומה מאיבלו לכיוון רובניימי. נעצור בעיירה סודנקילה שם נראה כנסיית עץ מרשימה ונבקר במוזיאון אנדריאס אלרסטו, צייר מקומי ממוצא לאפי שתיעד בציורים נאיבים את החיים בלפלנד והתרבות הסאמית של שנות השלושים והארבעים. מכאן נמשיך דרומה לכיוון רובניימי בנוף נפלא של נהר הקיטינן והטונטורי - גבעות מושלגות מיוערות בדלילות. סמוך לרובניימי נבקר בכפר של סנטה קלאוס הנמצא ממש על קו החוג הארקטי. זמן נהדר לצילומים עם סנטה, קניות ומשקה חם. ארוחת ערב ולינה ברובניימי.

יום 5: שוברת הקרח סמפו וטירת הקרח לומילינה

בבוקר ניסע אל העיר קמי השוכנת על גדות מפרץ בות׳ניה. נבקר בטירת השלג והקרח לומינלינה הנבנית כל חורף מחדש. משם נמשיך אל המזח ממנו יוצאת שוברת הקרח סמפו. נעלה על סיפון הספינה ונלמד על החשיבות של שוברות קרח בפינלנד. נצא לשיט של 4 שעות בים הקפוא של מפרץ בותניה. נערוך סיור מודרך על שוברת הקרח ונלמד על הדרך המיוחדת בה היא פועלת ושוברת קרח בעובי של כמה מטרים. לאחר ארוחת צהרים נרד אל הים הקפוא ונצא לשחיה בים הקפוא בעזרת חליפות הישרדות מיוחדות.. לקראת ערב נסיעה לעיר רובניימי. לינה במלון.

*ארוחת ערב ביום זה היא חופשית

יום 6: מפלי קורומה וגן החיות ברנואה

בבוקר נסיעה לחלק הדרום מזרחי של לפלנד. הדרך עוברת לצד נהרות קפואים וחוות מבודדות. לקראת צהרים נגיע לשמורת הטבע של קניון הקורומה. זהו האזור המערבי ביותר של יער הטייגה הסיבירי. נרד רגלית אל קניון הקורומה. נלך בין העצים המושלגים והנחלים הקפואים עד למפלים הקפואים הגדולים התלויים על מצוק הגרניט. נעלה ברגל אל חלק ממפלי קורומה הקפואים. מכאן נסיעה אל גן החיות ברנואה. נכיר ונראה בעלי חיים החיים בחוג הארקטי כולל את הגירית, דורסים, טורפים ואפילו את הדב הלבן. חזרה לרובניימי ללינה.

ארוחת ערב ביום זה היא חופשית


יום 7: רובניימי - הלסינקי

בבוקר נבקר במוזיאון הארקטיקום המוקדש ללפלנד ולחוג הארקטי - אנשים וטבע. נלמד על קבוצות אתניות אחרות כמו האינואיטים או הנוניץ, נדידת בעלי חיים ועוד. טיסה מרובניימי להלסינקי והעברה לבית המלון. אחר הצהרים נצא לסיור הליכה בהלסינקי. ארוחת ערב ולינה בהלסינקי.


יום 8: הלסינקי ופורבו - תל אביב

נצא לסיור עם אוטובוס בהלסינקי ונבקר בשוק המקורה, כיכר הפרלמנט והקתדרלה הגדולה, כנסיית אוספנסקי ועוד. נלמד על ההסטוריה הרוסית של פינלנד והלסינקי עד 1917. מכאן נמשיך אל העיירה פורבו הציורית הנמצאת במרחק של כשעה נסיעה מהלסינקי. סיור רגלי בין בתי העץ המיוחדים של פורבו והעברה לשדה התעופה לטיסה לישראל.

 


מחיר לאדם בחדר זוגי: 3300 יורו תוספת לחדר ליחיד: 550 יורו

תוספת לאופנוע שלג ליחיד:

 

תנאים כלליים

המחיר כולל: טיסות בינלאומיות ומקומיות עם חברת פינאייר

בתי מלון: מלונות דרגה ראשונה בסריסלקה,איבלו, רובניימי והלסינקי

כלכלה: 7 ארוחות בוקר, 3 ארוחות צהרים, 5 ארוחות ערב.

ציוד וביגוד: חליפות ארקטיות, קסדה, מגפיים וברדס לכל פעילות אופנועי השלג ומזחלות הכלבים

פעילויות: ביקור בחוות איילים, יומיים של ספארי אופנועי שלג, ספארי מזחלות כלבים בסריסלקה, ביקור במפלים הקפואים, שיט בשוברת קרח, ביקור בטירת הקרח. 2 מטיילים על אופנוע שלג/מזחלת כלבים

תחבורה: אוטובוס תיירים נוח לסיורים והעברות

הדרכה: דודו בן צור ומדריכים מקומיים דוברי אנגלית

מסי נמל

טיפים לנותני שירותים

מפגש קבוצה מכין לקראת הטיול

המחיר אינו כולל:

שתיה בארוחות

ארוחות שאינן כלולות בדיקות קורונה ביטוחים הוצאות אישיות טיפ למדריך הטיול

השתתפות עצמית במקרה של נזק לאופנוע שלג

הערה חשובה: הנהיגה באופנועי השלג היא מגיל 18 ומעלה ולבעלי רשיון נהיגה תקף. ילדים מתחת לגיל 12 לא מורשים לרכב על אופנוע שלג. במקרה של נזק לאופנוע השלג ישנה השתתפות עצמית של עד 1000 יורו. יתכנו שינויים בתכנית הטיול עקב תנאי מזג אויר וכוח עליון.

הזוהר הצפוני היא תופעה גיאופיסית ותלויה בתנאי מזג אויר ופעילות השמש. המארגנים לא יכולים להבטיח את הופעת הזוהר הצפוני והיקף התופעה.

טיולים נוספים
חיפוש לפי תגיות
bottom of page